Anna Mazurczyk-Peisert

Jestem psychoterapeutą pracującym w nurcie systemowym. W pracy indywidualnej korzystam z modelu NARM ( Neuroafektywnego modelu relacyjnego).

Jako terapeuta staram się zachować postawę ciekawości i neutralności, zapraszam klienta do tworzenia alternatywnych opowieści — o nim samym, jego życiu, problemie. Pomagam w poszukiwania nowych znaczeń i rozwiązań.

Szukam powiązań pomiędzy problemami psychologicznymi a ciałem poprzez wspieranie umiejętności samoregulacji. Interesuje mnie praca nad przeszkodami w byciu w zdrowym kontakcie z sobą samym i z innymi ludźmi.

Wiele lat pracowałam metodą Integracji Sensorycznej, pomagając dzieciom zaprzyjaźniać się z doświadczeniami zmysłowymi płynącymi ze świata zewnętrznego oraz z wnętrza ciała. W pracy z dorosłymi coraz częściej dostrzegam potrzebę tworzenia  więzi nie tylko z innymi ludźmi, ale również z własnym ciałem, które jest oparciem dla przeżywanych uczuć.

Zakres usług:

  • Psychoterapia indywidualna
  • Psychoterapia par/rodzin
  • Konsultacje psychologiczne
  • Konsultacje rodzinne
  • Szkolenia dla rodziców i nauczycieli

Doświadczenie zawodowe: 

 

  • Założycielka i kierująca pracą Ośrodka terapeutycznego Harmonia.
  • Psycholog, psychoterapetka w Ośrodku terapeutycznym “Harmonia”.
  • Terapeutka rodzin w Centrum Neuropsychiatrii Neuromed.
  • Koordynatorka projektu “Rodzina w Harmonii” współfinansowanego przez Miasto Wrocław.
  • Terapeutka Integracji Sensorycznej w Ośrodku terapeutycznym “Harmonia”.
  • Prowadzenie warsztatów i szkoleń dla rodziców i nauczycieli .
  • Trenerka emisji głosu na Uniwersytecie Wrocławskim.
  • Psycholog i logopedka we wrocławskich przedszkolach.
  • Wykładowczyni w Karkonoskiej Państwowej Szkole Wyższej w Jeleniej Górze.

Wybrane szkolenia, konferencje, publikacje:

  • Czteroletnie szkolenie z zakresu psychoterapii w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie
  • Certyfikat terapeuty Integracji Sensorycznej
  • Specjalistyczne Studium Emisji Głosu we Wrocławiu
  • Specjalistyczne Studium Neurologopedii w Lublinie
  • Podyplomowe Studium Logopedyczne we Wrocławiu
  • Szkolenia psychologiczne: “Diagnoza kliniczna DSM-IV-R i nowości w DSM-5″, ” Focusing-praca z ciałem w podejściu skoncentrownym na kliencie”, ” Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn”, “Trening interpersonalny”, “Jak sobie radzić ze stresem”, “Asertywnośc”, “Zespół lęku napadowego i fobia społeczna – diagnoza i terapia”, “Wykorzystanie Skali Gotowości Szkolnej SGS do diagnozowania osiągnięć szkolnych dziecka” , “Warsztat emisji głosu i świadomego wpływania na jego brzmienie”, “Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi”,”Praca z ciałem w zdrowieniu i osobistej przemianie”, “Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR)”
  • Szkolenia logopedyczne: “Dyslalia – diagnoza i terapia”, “Dyslalia ankyloglosyjna”,”Emisja głosu i wystąpienia publiczne”
  • Referat “Kształcenie emisjii głosu i wyrazistości mowy w przygotowaniu nauczycieli do zawodu” – międzynarodowa konferencja “Nauka o literaturze języka a metodyka”
  • Referat “Psychologiczne aspekty głosu” – III Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna

Artykuły

Spoglądanie niewidzącym okiem

Freud opisał szczególna reakcję dziesięcioletniego chłopca na nagłą śmierć ojca: „ rozumiem, że ojciec umarł, ale nie mogę sobie jednak wyjaśnić, dlaczego nie przychodzi do domu na kolację.”  Uznawanie straty jest jedną z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia w...

Rodzinne manowce

Rodzinne manowce to projekt dwóch psychoterapeutek realizowany w formie podcastów. Poruszamy tematy związane z rodziną, z trudnościami wychowawczymi, z kryzysami rozwojowymi ze wszystkimi zagadnieniami łączącymi się z rodziną aktualną lub rodziną pochodzenia....

Zmysł dotyku

opr. na podstawie: Lise Eliot "Co się tam dzieje?"  Zmysł dotyku Zmysł dotyku rozwija się jako jeden z pierwszych zmysłów. Już w szóstym tygodniu życia dziecko czuje, kiedy coś dotyka dotyka jego warg lub nosa. W trzecim trymestrze ciąży integracja informacji...

Jak rozpoznać zaburzenia integracji sensnorycznej ?

Nadmierna wrażliwość na bodźce Rozdrażnienie, płaczliwość,unikanie niektórych ubrań,lęk podczas zwykłych zabaw ruchowych,nadwrażliwość na ruch (choroba lokomocyjna),unikanie zabaw związanych z brudzeniem rąk,odruch wymiotny podczas spożywania niektórych...